Ridpasset..

började med att jag kollade vilken häst jag skulle ha, hade Homer, han gick redan, gick in till stallet hälsade på älskligsgrabben, Marshall, han är halt, stackarn, sen vare bara o väntapå att lektionen före skulle vara slut o till sistva den det, då gick jag ut till ridhuset o satt upp, skrittade fram, övade på volter, tränade på att ställa Homer inåt åt båda hållen, gjorde samma sak på en större volt i trav, gick däremot  inte nå bättre, snarare sämre, sen, övade vi på slalom, sen gjorde vi en bana, först skritt längs slalom, göra halt o vända upp så vi stog mot väggen, göra halt vid väggen, sen komma fram i trav o fatta galopp, vartingen galopp,men, nöjd ändå, vart ju iallafall inga avramlingar, sen satt jag av, gick in till stallet,hjälpte till lite,hälsade på Calle o gosade med Marshall, handlade lite o åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback